Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Sunday, March 11, 2012

Dijentik Halus

Assalamualaikum Semua

Entri kali ini saya mahu mengajak kawan-kwan untuk muhasabah diri. semoga pengkongsian ini dapat memantapkan ketaatan kita kepada Allah S.W.T. Selamat membaca


Dijentik Halus
Klik pada image untuk mendapatkan paparan yang lebih besar dan jelas


Seorang lelaki dating kepada Rasulullah s.a.w. dalam keadaaan berlumuran darah. Melihat keadaannya demikian, Rasulullah bertanyakan puncanya. Rupanya disebabkan terlalu asyik memandang seorang wanita lalu di hadapan, dia terlanggar embok di depanya. Akibatnya, itulah dia, pulang dalam keadaan berlumuran darah.

Rasulullah s.a.w. kemudian bersabda maksudnya: “Jika Allah menghendaki kebaikan pada hambanya, maka Dia menyegerakan hukuman baginya di dunia.”

Rupa-rupanya jika Allah sayangkan seseorang hamba itu, disegerakan baginya hukuman di dunia lagi. Bersyukurlah andai sekali-sekala azab Allah segerakan. Bukan semata-mata menghukum sebaliknya sekadar menyucikan dosanya dan hukuman berupa peringatan itu sekadar menjentik secara halus.

Bersyukurlah juga andai dalam mengingatkan insan-insan lain melalui apa-apa jua medium dakwah, kita juga diingatkan oleh Allah. Itu tanda Allah sayangkan kita, sayang nak biarkan kita alpa dan lupa terhadap peringatan-Nya.

Pejam mata seketika, rasailah kasih saying Allah yang tidak bertepi. Senyumlah. Kemudian kerahlah hati, lisan dan seluruh anggota nadan agar membalas kasih saying-Nya dengan ketaatan.

  Dari Majalah Solusi keluaran Isu 40.

No comments:

Post a Comment

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download