Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Tuesday, June 19, 2012

Jujur VS Khianat

Assalamualaikum Semua

Hari ini saya hendak kongsikan perbezaan jujur dan khianat.. So marilah ambil kebaikkan daripadanya... Muhasabah diri pertingkatkan Rohani...


✔ JUJUR ▬▬► VS ▬▬►✗ KHIANAT

Teks : Mahfuzah Omar.

1. ✔ Jujur ialah sifat orang beriman. Orang yang beriman akan jujur pada pertuturan dan tingkah lakunya ▬▬► VS ▬▬►✗ Khianat termasuk dalam sifat orang munafik. Orang yang munafik berbohong dalam percakapan dan tidak jujur dalam perbuatannya.


2.✔ Orang yang jujur sentiasa dipuji, disenangan dan dipercayai oleh orang lain. ▬▬► VS ▬▬► ✗ Orang yang khianat sentiasa memuji diri sendiri, diragui dan tidak dipercayai orang lain.


3.✔ Kejujuran dating dari hati yang bersih dan tenang tanpa ada rasa bimbang kerana segala-galanya dilakukan kerana Allah.▬▬► VS ▬▬►✗ Orang yang khianat mempunyai hati yang kotor, jiwanya tidak tenteram kerana bimbang akan terbongkar ketidakjujurannya.


4.✔ Hidupnya sentiasa dimuliakan orang disekeliling, dihormati dan namanya juga harum. Mereka mempunyai kehoramatan dan harga diri yang tinggi. ▬▬► VS ▬▬►✗ Orang yang khianat dan berbohong akan dihina, tidak bernilai dan dibenci orang lain. Mereka tidak mempunyai kedudukkan dalam masyarakat. Nama baiknya juga akan tercemar dan tidak suka didengar.


5.✔ Kelebihan orang jujur akan mendapat rahmat, keberkatan di samping pahala. Darjatnya tinggi di sisi Allah s.w.t. Syurga ialah sebaik-baik balasan bagi mereka yang jujur dan amanah. ▬▬► VS ▬▬►✗ Balasan orang yang khianat ialah mendapat dosa dan kemurkaan Allah s.w.t. kadang-kadang dibalas semasa di dunia lagi. Neraka ialah destinasi bagi mereka yang tidak jujur dan khianat.


Dari Majalah Gen Q Isu no 10

Jemput LIKE Page : Izinkan Saya Share

1 comment:

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download