Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Tuesday, February 08, 2011

Baju Lama vs Baju Baru...

Baju Lama vs Baju Baru...

(2001) Gambar Hiasan



(2011) Gambar Hiasan



Baju baru biasanya akan diutamakan, dijaga dgn baik, diletak ditempat yang senang dijumpai... TAPI baju lama main sumbat je dalam almari, kdg2 sampai lupe letak kat mane... dan kdg2 sampai jadi sarang anai2....

Baju Lama: Masa aku baru mula-mula dimiliki tuan aku sangat sayang pada aku, hari-hari aku bersamanya, aku dijaga dengan baik, banyak pengalaman manis dan pahit aku laluii. Namun sejak Tuanku dapat Baju Baru aku telah dilupakan, aku tidak lagi digunakan, jasa-jasaku seolah dilupakan. Tapi itulah hakikat yang harus aku terima, aku tidak lagi dihatinya... Aku sudah lusuh dan tidak menarik lagi dimatanya.

Kepada Baju baru kau juga akan melalui perkara yang sama suatu hari nanti, berseidakah kau untuk meharungi situasi itu?

Ibarat dapat Gading, Tanduk tidak berharga lagi..


Begitulah juga hidup dalam berkawan... bila dapat kawan baru kawan lama akan di pinggirkan... bila terdesak baru cari.. macam baju lama la.. bila baju baru di basuh baru cari baju lama... kesiankan... :'(

Jadi Hargailah semua kawan-kawan kita

Kadang-Kadang Kita akan utamakan yang baru dari yang lama...

Fikir dan renungkanlah.....


Dari Aku:
MSG CYBER

No comments:

Post a Comment

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download