Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Saturday, December 10, 2011

Memohon Kemanisan Beribadah

Assalamualaikum Semua

Terlebit dahulu saya ingin mintya maaf kerana sekarang saya kesuntukkan masa untuk update blog ini. walaubagaimanapun jika ada kelapangan dan kesempatan saya akan cuba mengupdatekan blog ini.. Okeylah Haentri kali ini saya hendak kongsikan cara bagaimana untuk kita mendapat kemanisan dalam beribadah. dalam entri sebelum ini saya pernah kongsikan cara bagaimana untuk kita Memburu Impian Agar Mendapat Kemanisan Iman . Semoga entri-entri ini memberi manfaat kepada kita semua Insya-ALLAH...

 
Memohon Kemanisan Beribadah
Klik pada image untuk mendapatkan paparan yang lebih besar dan jelas

Untuk mendapatkan khusuk dalam solat:
1. Sentiasa melaksanakan solat berkemaah (yang afdalnya di masjid).

2. Menjaga makanan dan minuman agar terjamin halalnya.

3. Memperbanyakkan sedekah kepada fakir miskin.

4. Jangan bersolat dengan menangguh untuk membuang aur besar atau air kecil.

5. Memahami segala bacaan solat.

6. Membaca surah al-Nisa, selawat, istighfar sebelum mengangkat takbir.

7. Mengingati mati dan membayangkan bahawa itulah solat yang terakhir.
 Dari Majalah Gen-Q Isu Perdana.

No comments:

Post a Comment

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download