Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Sunday, December 04, 2011

Aurat - Antara Tutup dan Bungkus

Assalamualaikum Semua

Kali ini saya hendak kongsikan mengenai perbezaan antara tutup dan bungkus. Mungkin ada di antara anda yang telah membacanya namun saya tetap akan kongsikan di sini agar ianya dapat memberi manfaat kepada kita semua terutama kepada mereka yang berkenaan. Jadikanlah ia sebagai panduan dan pengajaran agar kita terhindar dari melakukan dosa.. Insya-Allah..Mari kita baca seterusnya :)  ♥

Aurat - Antara Tutup dan Bungkus
TUTUP vs BUNGKUS

Situasi 1:
Aisyah: Ahmad, cuba teka aku tengah BUNGKUS ape? 
Ahmad: Alaaa, nasi lemak. 
Aisyah: Aik? Mane ko tau? 
Ahmad: Aku nampak nasi terkluar sikit tu. Lagi pun aku tau ko memang jual nasi lemak. 
Aisyah: Ok2. Cube teka nasi lemak ni banyak ke sikit? 
Ahmad: Alaaa lagi senang. Banyak la. 
Aisyah: Ha? Camane ko tau ni? 
Ahmad: Tengok bentuk & saiz laa. BUNGKUSan besar, banyak. BUNGKUSan kecik, sikit. Haha kantoi. 
Aisyah: Pandainye ko ni. 
Ahmad: Bukan aku yang pndai, ko yang tak pndai. Haha. 
Aisyah: Ceh. Malas la soal.

Situasi 2:
Aisyah: Ahmad, cube teka aku TUTUP ape dengan tudung saji ni? 
Ahmad: Hmmm. Ikan goreng? 
Aisyah: Salah. 
Ahmad: Telur dadar? 
Aisyah: Salah lg. 
Ahmad: Karipap? 
Aisyah: Salah jugak. 
Ahmad: Fail MQA? 
Aisyah: Ish. Lagi la salah. 
Ahmad: Abis tu ape? Mane la aku nak tau ape yang ko TUTUP tu. 
Aisyah: Nasi lemak laa. Cube teka banyak ke sikit? 
Ahmad: Ceh. Mane aku nak tau. Malas la jawab.

Maka pilihlah TUTUP.... :-)
Renung-renungkan dan fikir-fikirkan
Selamat beramal~ ;)

4 comments:

  1. @shalina Ya Setuju... hehe.. Gunalah tudung saji ye... tapi jgn yang berlubang-lubang... hehehe

    ReplyDelete
  2. entry yg bersahaja..namun,terselit pengajaran..
    m0ga Allah redha..

    ~ sharing is caring..(^_~) ~

    ReplyDelete

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket