Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Sunday, September 25, 2011

Doa Agar Tempat Tinggal Suami Isteri Menjadi Aman

Assalamualaikum Semua :)

Hidup dalam berumah tangga menginginkan tempat dan suasana yang aman. untuk mendapatkannya selain daripada cinta mencinta, kasih mengasihi, hormat menghormati dan sebagainya kita hendaklah memanjatkan doa kepada Allah agar di beri kemakmuran dalam hidup bersuami isteri. Entri kali ini saya hendak konsgikan doa agar tempat tinggal suami isteri menjadi aman. Jom lihat seterusnya...


Doa Agar Tempat Tinggal Suami Isteri Menjadi Aman
Klik pada image untuk mendapatkan paparan yang lebih besar dan jelas
Maksudnya:
“Ya Tuhanku, jadikanlah negeri ini (Makkah), negeri yang aman dan juahkanlah aku serta anak cucuku daripada menyembah berhala-berhala.” (Surah Ibrahim 14: 35)

Amalan

Betapa sayangnya Nabi Ibrahim kepada zuriat keturunannya sehingga baginda tidak pernah lupa mendoakan keselamatan mereka di dunia dan akhirat. Ini dapat dilihat pada ayat “negeri Makkah ini negeri yang aman” yang membawa maksud dunia mereka. Ayat “perbuatan menyembah berhala” pula bermaksud agar mereka terselamat daripada kemurkaan Allah dan neraka di akhirat kelak.

Doa ini penting untuk kehidupan dunia dan akhirat mereka walaupun mustahil Nabi Ibrahim tersesat menyembah berhala, tetapi permohonan Baginda menunjukkan keprihatinan (ziadah ismah) agar terselamat daripada syirik kepada Allah. (Tafsir al-Khazin)

Mohonlah kepada Allah agar tempat tinggal dan keluarga kita sentiasa berada dalam ketenangan dan keamanan serta Zuriat kita akan beroleh hidayah dan taufik daripada Allah s.w.t. dan selamat di dunia dan akhirat.

Dipetik daripada Doa Menjadi Pengantin Baru Setiap Hari, Ustaz Zahazan Mohamed, Telaga Biru Sdn Bhd.


  Dari Majalah Solusi keluaran Isu 35.

1 comment:

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download