Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Thursday, September 29, 2011

DNA Membuktikan Kekuasaan Allah

Assalamualaikum Semua :)

Kali ini saya hendak kongsikan mengenai dunia sains. Diharap ia dapat memberi pengetahuan kepada anda. Jom baca seterusnya. Bagi mereka yang hendak membaca sepenuhnya bolehlah dapatkan majalah SOLUSI isu 35. Tak rugi pun membelinya kerana banyak info-info yang bermanfaat ada di dalamnya.

DNA Membuktikan Kekuasaan Allah
Sumber Gambar: http://www.biology.arizona.edu/biochemistry/activities/DNA/DNA_intro.html

Kehebatan ciptaan Allah s.w.t. bukan sahaja dapat dilihat pada kejadian alam semesta, bumi, langit, bintang dan matahari serta planet-planet yang besar di ala mini, bahkan ia juga dapat dilihat pada sekecil-kecil perkara yang ada dalam hidupan.

Kemajuan teknologi sains telah membuktikan bahawa benda-benda hidup di atas muka bumi ini sebenarnya terdiri daripada satu struktur yang kompleks dan terlalu sempurna. Mustahil untuk dikatakan ia terjadi dengan sendiri. Hal ini sekaligus membuktikan semua kehidupan dicipta oleh satu Kuasa Yang Maha Hebat.

Penemuan terbaru pada abad ini ialah penemuan satu struktur senourna di dalam sel-sel manusia dan haiwan iaitu DNA. Ia hasil daripada kemajuan bidang genatik dan ini merupakan salah satu tanda kehebatan ciptaan Allah s.w.t. untuk disaksikan.
Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud: “Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami disegala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelas bagi mereka bahawa al-Quran itu adalah benar. Tidakkah cukup bahawa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?” (Surah Fussilat 41: 53)

Entri ini ada sambungannya....
 Dari Majalah Solusi keluaran Isu 35.

1 comment:

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download