Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Sunday, October 09, 2011

Doa Mudah Menghafal dan Mengingati

Assalammualaikum Semua :)

Pernah tak mengalami situasi dimana susah untuk menghafal dan mengingat kembali apa yang telah dibaca atau dipelajari? Di sini saya hendak kongsikan satu doa mudah menghafal dan mengingat, mudah-mudahan dengan amalan doa ini apa yang dihafal akan sentiasa diingati... Insya-Allah..

Doa Mudah menghafal dan mengingati
Klik pada image untuk mendapatkan paparan yang lebih besar dan jelas

Maksudnya:

“Maka Kami telah memberikan pengertian kepada Sulaiman tentang hukum (yang lebih tepat), dan kepada masing-masing mereka telah Kami berikan hikmah dan ilmu dan telah Kami tundukkan gunung-gunung dan burung-burung, semua bertasbih bersama Daud. Dan Kami-lah yang melakukannya. Wahai Zat Yang Maha Hidup dan berdiri sendiri Wahai Tuhan Musa, Harun, Nuh, Ibrahim, Is dan Muhammad s.a.w., muliakanlah aku dengan kebaikkan hafalan dan cepatnya pemahaman. Dan, berikanlah padaku hikmah, pemahaman akan ilmu dan tetapnya hati, akal dan ketenangan hati dengan hak Muhammad s.a.w. Wahai Rabbi seluruh semesta alam.”
 Dari Buku Doa dan Amalan Berjaya di Sekolah & Kerjaya.

5 comments:

  1. nice sharing ! addin mudah lupa dengan sesuatu perkara :)

    ReplyDelete
  2. @Addin - TQ, kalau mcm tu amalkanlah doa ni. mudah2an lepas ni tak lupa lagi perkara2 baik... kalau perkara2 buruk eloklah dilupakan je.... :)

    ReplyDelete

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download