Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Tuesday, August 02, 2011

Di Mana Bahagia?

Assalamualaikum Semua... :)

Di manakah letaknya kebahagiaan? Adakah pada harta, wang, pangkat atau pada iman di hati? Jom kita baca petikan daripada buku iman dan kehidupan oleh Dr Qaradawi. mudah-mudah memberi manfaat dalam kehidupan kita. Terutamanya kepada mereka yang telah berumahtangga....:)

Di Mana Bahagia?
Klik pada image untuk mendapatkan paparan yang lebih besar dan jelas

Seorang suami yang marah kepada isterinya dengan segera mengecam isterinya: “Aku akan lenyapkan kebahagianmu.” Si isteri menjawab dengan tenang, “Anda tidak mampu melenyapkan kebahagiaku sebagaimana anda tidak mampu memberikan kebahagiaan kepadaku.”

Suami bertanya: “Mengapa aku tidak akan mampu melenyapkan kebahagiaanmu?”

Isteri menjawab dengan penuh keyakinan: “Kalau seandainya kebahagiaanku terletak dalam pembelanjaan, tentu anda akan mampu menghilangkannya. Dan kalau terletak dalam pakaian dan perhiasan, tentu anda juga sanggup menahannya. Tetapi kebahagiaanku adalah sesuatu yang bukan milikmu dan tidak dapat kamu kuasai, baik kamu sendiri ataupun orang lain.”

Suami bertanya dengan penuh kehairanan: “Di manakah kebahagiaanmu?” Isteri menjawab dengan penuh keyakinan: “Sesungguhnya aku memperoleh kebahagiaan dalam keimananku. Dan imanku itu dalam hatiku. Tiada seorang pun yang dapat menguasai hatiku selain Allah.”

Petikan daripada buku iman dan kehidupan oleh Dr. Yusuf al-Qaradawi.

Dari Majalah Solusi keluaran Isu 6.

No comments:

Post a Comment

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download