Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Tuesday, August 16, 2011

Doa Agar Mudah Bangun Malam

Assalamualaikum Semua.. :)

Entri kali ini saya ingin kongsikan doa supaya mudah bangin malam. bagi sesiapa yang ingin bangun malam untuk melakukan qiamulai atau hendak study bolehlah amalkan doa ini. mudah-mudahan urusan anda dipermudahkan... Insya-Allah..

Doa Agar Mudah Bangun Malam
Klik pada image untuk mendapatkan paparan yang lebih besar dan jelas


Maksudnya: “Ya Allah ya Tuhanku, aku serahkan diriku kepada-Mu, aku hadapkan wajahku kepada-<u, aku sandarkan belakangku kepada-Mu, aku serahkan urusanku kepada-Mu kerana mengharapkan dan takut kepada-Mu, tiada tempat berlindung dan selamat diri daripada ancaman-Mu kecuali pada-Mu jua. Aku beriman kepada kitab yang Engkau turunkan dan kepada rasul yang Engkau utuskan.” (Riwayat al-Bukhari, no. 247, Muslim, no. 2710, Abu Daud, no. 5046, al-Tirmizi, no. 3394)

Kaifiat dan Khasiat

Menurut al-Barra’ bin ‘Azib bahawa Nabi s.a.w. berpesan kepadanya yang bermaksud “Jika engkau dipanjangkan umur maka engkau akan memperoleh banyak kebaikkan, sebaliknya jika engkau mati maka mati dalam fitrah (keampunan dosa).” (Riwayat al-Nasa’I dalam al-Sunan al-Kubra, no. 10613)

Dari Majalah Solusi keluaran Isu 34.


No comments:

Post a Comment

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download