Text

http://www.msg-cyber.blogspot.com/
Welcome to MSG Cyber
Selamat Datang ke MSG Cyber

Monday, August 08, 2011

Dapatkan Bonus Ramadan

Assalamualaikum Semua.. :)

Bonus apa tu? kuih raya ke? Baju raya ke? atau duit raya? sebenarnya bukan itu yang ingin disampaikan. Apa yang dimaksudkan dengan Bonus Ramadan ini ialah berdasarkan Hadis yang telah diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. Apa Hadis itu? Jom sama-sama kita baca seterusnya... semoga Ramadan ini merupakan Ramadan yang membawa keberkatan sekaligus kita memperoleh bonus-bonus tersebut. :)

 5 Bonus Khas Ramadan

Klik pada image untuk mendapatkan paparan yang lebih besar dan jelas

Abu Hurairah r.a. meriwayatkan bahawa Rasullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Umatku diberikan lima perkara yang belum pernah diberikan kepada umat-umat terdahulu ketika Ramadan iaitu:

Bonus 1 :
Bau mulut orang yang berpuasa itu lebih wangi daripada kasturi di sisi Allah.
Bonus 2 :
Para malaikat beristighfar untuk mereka sehingga mereka berbuka.
Bonus 3 :
Allah memperindahkan syurga-Nya setiap hari dan berfirman: “Hampir-hampir hamba-hamba-Ku yang soleh akan dicampakkan pelbagai kesukaran dan penderitaan lalu kembali kepadamu” (Mereka sanggup bersusah payah di dunia demi kebahagiaan hidup di dunia dan di akhirat.)
Bonus 4 :
Syaitan-syaitan dibelenggu tidak dibiarkan lepas seperti pada bulan-bulan selain Ramadan.
Bonus 5 :
Mereka mendapat keampunan pada akhir malam (orang yg beramal akan disempurnakan pahala amalan mereka setelah selesai mengerjakannya). Mengenai bonus ke-5 ini, ada sahabat bertanya kepada Baginda Sallallahu ‘alaihi wa salam : “Ya, Rasullullah, apakah itu berlaku pada Lailatulqadar?” Baginda menjawap : “Bukan, tetapi pelaku kebaikkan akan disempurnakan pahalanya sesuai menyelesaikan amalannya.” (Riwayat Ahmad)
Dari Majalah Solusi keluaran Isu 34.

No comments:

Post a Comment

MSG-Zone

Sports - Football : Click Picture to Go Site Page

Best Red yellow
PhotobucketPhotobucket PhotobucketPhotobucket

Blog Untuk Download